Wilfried Elmenreich

Wilfried ElmenreichWho am I?

Wilfried Elmenreich

What’s my job?

I’m professor of Smart Grids at the Alpen-Adria-Universität Klagenfurt. I also teach several courses on the topic of game programming at our Master Study Game Studies and Engineering.

Why am I involved with the FROG?

I support FROG because it is an important event for exchanging research results in the context of games. For this year’s FROG, I will organize a pre-event where the participants will design a hybrid board game in one day.

Alltime favourite videogame?

Bruce Lee (C64)

Wilfried ElmenreichWer bin ich?

Wilfried Elmenreich

Was mache ich?

Ich bin Professor für Intelligente Energiesysteme an der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt. Ich unterrichte auch Kurse zu Spieleprogrammierung im Rahmen unseres Masterstudiums Game Studies and Engineering.

Warum engagiere ich mich für die FROG?

Ich unterstütze FROG, weil es eine wichtige Veranstaltung für den Austausch von Forschungsergebnissen im Kontext von Spielen ist. Für die diesjährige FROG organisiere ich eine Vorveranstaltung, bei der die TeilnehmerInnen an einem Tag ein Hybridbrettspiel entwerfen.

Alltime favourite videogame?

Bruce Lee (C64)

0

Leave a Reply